Geoblog.pl    zuchel    Podróże    rok 2010 na naszym jachcie Geronimo - Morze Śródziemne i Atlantyk    znów w UE

znów w UE

Hiszpania, Ceuta

Ceutę osiągneliśmy późnym wieczorem. My zaczęliśmy nadganiać zaległości komputerowe, reszta ekipy ruszyła na miasto. Spotkalismy się wszyscy ponownie dopiero rano :-)
W Ceucie bylismy już wiele razy, więc naszym jedynym planem było:
1) wypoczęcie,
2) zrobienie zakupów,
3) internet.
Wykonaliśmy jedynie dwa pierwsze punkty. Ostatni nie wyszedł poprzez strajk obcokrajowcó domagających się pracy w Ceucie. Oj wątpię, żeby im udało się coś wskórać, bo sami Hiszpanie jej nie mają.. Zawiedzeni odpaliliśmy silnik i popłynęlismy w stronę Gibraltaru. Planowaliśmy zatrzymać się w porcie o nazwie Sotogrande, w którym bywaliśmy już wcześniej. Tam uknulismy plan wspólnego grilla ze znajomymi Marcina, Michała i Pawła.
W miedzyczasie dowiedzieliśmy sie od naszego przyjaciela o wypadku polskiego żaglowca Pogoria, na którym pracowałem kiedyś, a który jest niedaleko nas (w Maladze) i płynie w nasza stronę. Parę dni temu statek ten dostał się w jakąś trąbe powietrzną i położył się na wodzie, ale udało jej sie wstać, Jednakże pogiete zostały reje (poziome stalowe rury o średnicy około pół metra, na których rozciąga się żagle) i właśnie w Maladze była naprawiana. Trzymajcie sie chłopaki!