Geoblog.pl    zuchel    Podróże    sezon 2011 na Geronimo - WYSPY ATLANTYCKIE, a potem kto wie?...    najdalej wysunięta na południe Wyspa Jońska - Zakinthos

najdalej wysunięta na południe Wyspa Jońska - Zakinthos

Grecja
Grecja, Zákinthos

Wczoraj wypłynęliśmy z Poros, zatrzymaliśmy się na kąpanie w fajnej zatoczce o

nazwie Skala, a wieczorem dotarliśmy do Zakinthos, a więc cel naszej wyprawy został

osiągnięty. Zatrzymaliśmy się też przy błękitnych grotach Skinari, niestety nie uda nam

się dopłynąć na samo południe, żeby zakotwiczyć. Na południu są wylęgarnie żółwi

morskich Caretta Caretta. Jest to gatunek zagrożony wyginięciem i dlatego większa

część południowych plaż jest zamknieta dla turystów, żeby żółwie miały nieco spokoju

:-)
Zakynthos to po prostu największe miasto na wyspie. Zostało praktycznie zupełnie

zniszczone podczas trzęsienia ziemi i w całości odbudowane. Teraz przyjdzie nam juz

tylko wracać w stronę Corfu.
Po wypłynięciu chcieliśmy jeszcze zatrzymać się w koronnym miejscu na wyspie, a

więc w Zatoce Wraku statku Navagio, który według legendy należał do przemytników

papierosów, którzy w czasie jednego z rejsów w 1983 roku zostali zauważeni przez

straż przybrzeżną i uciekając przed pościgiem wpadli na mieliznę. Miejsce przepiękne,

ze wspaniałą plażą i niesamowitymi kolorami wody. Polecam w 100%!