Geoblog.pl    zuchel    Podróże    rok 2010 na naszym jachcie Geronimo - Morze Śródziemne i Atlantyk    ostatni port Maroka

ostatni port Maroka

Maroko
Maroko, Agadir
Przejechano 19366 km

Nad rankiem dopłynęliśmy do Agadiru, którego wielki napis na górze )niczym

Hollywood) widniał już z daleka-oznacza on: "Allah, naród, król.". Po odprawie i

śniadanku ruszyliśmy na miasto, które okazało się być miejscem nie za bardzo

godnym polecenia do zwiedzania. Co prawda targ (souka) jest na prawdę duży, to

jednak chyba ostatnia rzecz do zobaczenia. Plusem w sezonie na pewno jest fakt, że

miasto to posiada 11 kilometrów plaż. Plaż czystych, zadbanych, z miłym

piaseczkiem. My zwiedziliśmy chyba wszystko co można było, ale przede wszystkim

dowiedzieliśmy się odnośnie dnia jutrzejszego, czyli planowanej wycieczki do

Marakeszu. Wynajęliśmy autko (Renault Clio) za 500 DH i jutro o 0830 czasu

marokańskiego ruszamy na 250-kilometrową wycieczkę ( w jedną stronę naturalnie).
Co do samej mariny, to ma ona prawie same zalety - obsługa jest mega miła, gada po

angielsku, hiszpańsku, francusku, arabsku a nawet parę słów po polsku. Na dodatek

stoi się bezpiecznie i miło, cena jest przystępna, zaraz obok jest stacja paliw, a

taksówką za 2 euro można dojechać do wielkiego marketu, jest prąd i woda, no i

wreszcie - są też toalety. Masakra... To tyle..
My pojechaliśmy jeszcze na zakupy jachtowe już pod kątem przelotu na Kanary.

Złapaliśmy jedną z wielu "Petit taxi" i ruszyliśmy do sklepu. Tam szybkie zakupy i

znów Petit taxi. W niej dowiedzieliśmy się, że za dwa dni jest w Maroko wielkie święto

- Dzień Barana. Na 35-milionowy naród tego dnia zabija się 10 mln baranów, piecze, je,

świętuje. Wszystko zamknięte, wszyscy się bawią pewnie do końca przyszłego

tygodnia.
Jak tylko to usłyszeliśmy, od razu po powrocie podpłynęliśmy do stacji benzynowej,

żeby przed przelotem na wyspy zatankować, bo jak nie dziś, to już nie będzie