Geoblog.pl    zuchel    Podróże    rok 2010 na naszym jachcie Geronimo - Morze Śródziemne i Atlantyk    Marrakech - jeden wielki targ

Marrakech - jeden wielki targ

Maroko
Maroko, Marrakech
Przejechano 19575 km

O 0930 ruszyliśmy wynajętym autkiem (Renault Thalia) do Marakeszu. Droga

autostradą była szybka i po 2,5 godzinie wjechaliśmy do miasta. Mnóstwo ludzi, kurz,

hałas, auta, konie, osły, małpy... Oznacza tylko jedno - zbliżmy się do głównego placu

Dżemaa el-Fna. Na początku weszliśmy do ogromnej mediny, co okazało się

początkiem końca, gdyż dziewczyny miały nademną przewagę 3:1 i ruszyliśmy na

zakupy. Torebeczki, buciki, biżuteria, przyprawy, ubrania oraz tysiące nieprzydatnych

rzeczy - na najbliższe kilka godzin właśnie to zaprzątało ich umysły. My kupiliśmy: 2

torebki, spodnie, tangina, sziszę oraz zakupy na jacht. Dziewczyny także torebki,

szaliki i parę innych drobnych rzeczy. Troszkę kaski zostawiliśmy..
Na szczęście na wielki placu moża było się posilić, napić soku ze świeżo wyciskanych

pomarańczy, grapefruitów lub cytryn oraz choć na chwilkę przysiąść i dać odpoczynek

nogom.
Na obiad usiedliśmy w miłej knajpce u stóp małego meczetu, zjedliśmy tanginy z

barana (chyba była to jednak wołowina) i kurczaka, do tego sałateczki i coś do picia.

Pycha! Już po zmroku udaliśmy się do Meczetu Księgarzy (Kutubijja), a wieczorem

umówiliśmy się z Markiem, który był już wcześniej w Marakeszu, więc sam autkiem

pojechał zwiedzać okolice. Spotkaliśmy się z powrotem o 2030 i ruszyliśmy do domu.

Przed 2300 byliśmy na jachcie. Trzeba się położyć, bo jutro ruszamy na Kanary.