Geoblog.pl    zuchel    Podróże    sezon 2011 na Geronimo - WYSPY ATLANTYCKIE, a potem kto wie?...    Najdalej wysuniÄ™ta na zachód wyspa Kanarów - El Hierro

Najdalej wysunięta na zachód wyspa Kanarów - El Hierro

Hiszpania, Valverde

Wpływając na El Hierro spodziewaliśmy się kipiących zielenią gór. Zastaliśmy port, w którym

nie było... kei. Wszystkie łódki na bojach i żadnego jachtu! A to najbliższy port do stolicy -

Valverde. Na szczęście udało nam się znależć miejsce przy betonowym skrawku. W porcie nie

było też prądy ani prysznicy. Jedynie kibelki i bar :-) Skorzystaliśmy z obu. W tym drugim

właściciel poczęstował nas grappą i było bardzo miło.
Rankiem wzięliśmy po raz kolejny autko (tym razem Seat Ibiza) i pojechaliśmy traską, jaką

zaproponowano nam w wypożyczalni. Wyspa jest o tyle wyjątkow, że cała północna jej część to

około 1/3 wielkiego krateru o średnicy kilkunastu kilometrów, który niegdyś się zapadł (te

pozstałe 2/3). Sama wyspa ma niemalże 1500 m wysokości (bez jednego metra), nie jest może

najbardziej zieloną, ale widoczki są niczego sobie. Niestety czas nas naglił, bo trzeba było już

wracać. Popołudniem oddaliśmy auto wypożyczalni, zatankowaliśmy wodę i rozpoiczęliśmy

podróż powrotną na Gran Canarię, skąd wylatywali Agata i Mehu. Mamy dobę i około 100 mil.