Geoblog.pl    zuchel    Podróże    sezon 2011 na Geronimo - WYSPY ATLANTYCKIE, a potem kto wie?...    stolica osiołków

stolica osiołków

Grecja
Grecja, Hydra

Wczoraj jeszcze byliśmy na Spetsai, gdzie rzuciliśmy kotwicę i dłuuuuuugie cumy do

kamieni przy czyimś domu. Noc mieliśmy spędzić obok Norwegów i jakiegoś

wypasionego jachtu pod banderą Wielkiej Brytanii. Ekipa się przyszykowała i poszła

na miasto, a ja zostałem. Chwilę później z tego wypasionego jachtu zawołał do mnie

jakiś koleś z zaproszeniem do niego na drinka. W związku ze spokojną pogodą

zdecydowałem się pójść na jacht obok. Faktycznie jacht wypasiony w środku bardzo,

spiliśmy po dribku, on pokazał mi jacht, pogadalismy chwilę i w międzyczasie ekipa

wróciła. Facet był jakiś dziwny i nie chciało mi się z nim gadać, dlatego zmyłem się na

nasz jacht, a z kolei miejsce moje zajęła cała załoga. Wrócili też z takim samym

zdaniem jak ja - dziwak, który za dużo już wypił..
Hydra przywitała nas jak zwykła sporym tłokiem, ciągle jeżdżącymi taksówkami

wodnymi, osiołkami na "postoju osiołków"(tam raczej nie ma aut..) oraz odwiecznymi

problemami jachtów z pozaczepianymi kotwicami o łańcuch innych łódek. Nam się

ponownie poszczęściło, gdyż akurat jakiś jacht wychodził, więc czym prędzej

wsunęliśmy się na jego miejsce przy samej kei :-)
Na Hydrze jest zakaz korzystania z pojazdów mechanicznych, dlatego też cały

transport czegokolwiek lub kogokolwiek odbywa się za pomocą osłów lub mułów.

Jedynimi autami, jakie możemy spotkać, to karetki pogotowia, służby komunalne

(np.śmieciarki). Na Zatoce Sarońskiej ta wyspa to obowiązkowy punkt programu.